วันจันทร์ที่ 10 พฤษภาคม พ.ศ. 2564

ទោសនៃការសេពគ្រឿងស្រវឹងដែលកើតក្នុង​​ជីវិតអ្នកប្រព្រឹត្ត

ទោសនៃការសេពគ្រឿងស្រវឹងដែលកើតក្នុង​​ជីវិតអ្នកប្រព្រឹត្ត

ពុទ្ធវចនៈ :- "ឆ  ខោ​មេ  គហបតិបុត្ត  អាទីនវា  សុវាមេរយមជ្ជប្បមាទនានុយោគេ  សន្ទិដ្ឋិកា  ធនជានិ  កលហប្បវឌ្ឍនី  រោគានំ  អាយតនំ  អកិត្តិសញ្ជននី  ហិរិកោបិននិទ្ទំសនី  'បញ្ញាយ  ទុព្ពលីករណីត្វេវ  ឆដ្ឋំ បទំ  ភវតិ ។  

ម្នាលគហបតិបុត្ត ទោសក្នុងកិរិយាប្រកប​រឿយៗ នូវការ ផឹ. ក ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង គឺ សុ. រា និងមេរ័យ ដែលជាហេតុជា​ទីតាំង​នៃ​សេចក្តីប្រមាទ មាន ៦ ប្រការ ទាំងនេះ គឺ ៖ ការ វិ.នា.ស ទ្រព្យដែលឃើញជាក់ស្តែងខ្លួនឯង ១ ការ ប ង្ ក អោយកើតជ. ម្លោះ ១ ជាប្រភពនាំ​អោយ កើត រោ.គ ទាំងឡាយ ១ ជាហេតុនាំអោយខូ. ចកេរ្តិ៍ឈ្មោះ ១ ជាហេតុធ្វើអោយមិនចេះខ្មាសអៀន ១ មានបទ​​គម្រប់ទី៦ គឺ ជាហេតុធ្វើបញ្ញាអោយមានកម្លាំងថមថយ ១ ។  

ឥមេ ​ ខោ ​ គហបតិបុត្ត  ឆ  អាទីនវា  សុរាមេរយមជ្ជប្បមាទដ្ឋានានុយោគេ.  ម្នាលគហបតិបុត្ត ទោស ៦ ប្រការ ក្នុងការប្រកបរឿយៗ នូវការ ផឹ. ក ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង គឺ សុ. រា​ និង មេ.រ័ យ ដែលជាហេតុជាទីតាំង​នៃសេចក្តីប្រមាទ ទាំងនេះ​ៗឯង។"

អដ្ឋកថា  :- ព្រះដ៏មានព្រះភាគជាម្ចាស់ ទ្រង់តាំងមាតិកា របស់ហេតុនៃសេចក្តី វិ នា.ស​ ទាំង​ ៦ ប្រការ យ៉ាងនេះហើយពេលចែកមាតិកាទាំងនេះ ទើបទ្រង់ត្រាស់ថា ម្នាល​គហបតិបុត្ត ទោសទាំង ៦ ប្រការ នេះឯង ដូច្នេះជាដើម។ 

ក្នុងបទ​ទាំង​ឡាយនេះ បទថា  សន្ទិដ្ឋិកា  ប្រែថា ដែលឃើញជាក់ស្តែងខ្លួនឯង គឺ ភាវៈជាអ្នកនៅក្នុងលោកនេះដែលខ្លួនឃើញដោយផ្ទាល់។ បទថា  ធនជានិ ប្រែថា ការវិ.នា.សទ្រព្យ។ បទថា  កលហប្បវឌ្ឍនី  ប្រែថា ការ ប ង្ ក អោយកើត ជ.ម្លោះ ដោយសេចក្តីថា ប ង្ ក វិ.វា.ទ​ ដោយ​វាចា និង ជ.ម្លោះដោយ ការប្រើក.ម្លាំង ហិ ង្សា មានដៃជាដើម ។ បទថា  រោគានំ  អាយតនំ  ប្រែថា ជាប្រភពនាំអោយយកើតរោគទាំងឡាយ មានសេចក្តីថា ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង ជាទីតាំងនៃរោគទាំងឡាយ មានរោ.គ ភ្នែកជាដើម។  បទថា  អកិត្តិសញ្ជននី  ប្រែថា ជាហេតុនាំអោយខូចកេរ្តិ៍ឈ្មោះ ដោយសេចក្តីថា បុគ្គលដែល​ ផឹ. ក. ​ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង ហើយ រមែងប្រើ ហិ  ង្សា  វា.យ. ប្រ .ហា រ សូម្បីមាតា ឬបិតាបាន រមែង​ពោលពាក្យ​ដែល​មិនគួរពោលដោយច្រើន រមែងធ្វើរឿងដែលមិនគួរធ្វើ ដោយហេតុនេះ ជនទាំងឡាយតែង តិះ ដៀលខ្លះ ថ្កោល.ទោ.សខ្លះ កា.ត់ អវ យវៈ មានដៃ​និង​ជើង​ជាដើមខ្លះ នាំអោយ ខូ.ច កេរ្តិ៍ឈ្មោះ ក្នុងលោកនេះខ្លះ ក្នុងបរលោកខ្លះ។ ព្រោះហេតុនោះ ទើប​​ ទឹ. ក.ស្រ.វ ឹ.ង. នោះ ឈ្មោះថា ជាហេតុនាំ​អោយ ខូ.ច កេរ្តិ៍ឈ្មោះ​របស់ជនទាំងនោះ។

បទថា  ហិរិកោបិននិទ្ទំសនី  ប្រែថា  ជាហេតុធ្វើអោយមិនចេះខ្មាសអៀន ដោយសេចក្តីថា ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង​ តែងញុំាងសេចក្តីអៀន ខ្មា ស ដែលគួរបិទបាំងអោយកម្រើកអោយ វិ នា . ស ព្រោះ​ហេតុ​នោះ ទើបលោកពោលថា ញុំាងហិរិអោយកម្រើក ដូច្នេះ។ ម៉្យាង​ទៀត ជនអ្នក. ស្រ វ ឹ. ង ស្រ. ា អាចបើកអវយវៈនោះៗ ហើយដើរទៅបាន ព្រោះ​ហេតុ​នោះទើបលោកពោលថា ទឹ.ក. ស្រ. វឹ. ង ជាហេតុមិនអោយដឹងនូវ​ការអៀន​ខ្មាស ព្រោះ​ធ្វើហិរិឲ្យកម្រើក។ បទថា  បញ្ញាយ  ទុព្វលីករណី  ប្រែថា ជាហេតុធ្វើបញ្ញាអោយមានកម្លាំងថមថយ  ដោយសេចក្តីថា ទឹ.ក ​. ស្រ. វឹ.ង  រមែងធ្វើនូវសេចក្តីដឹងថា សត្វមានកម្មជារបស់ខ្លួនអោយទន់ខ្សោយ ដូចបញ្ញា របស់ព្រះសាគតត្ថេរ (ជាតួយ៉ាង ផឹ . ក ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង រហូតបាត់បង់សតិ) ដូច្នោះ ។ ព្រោះហេតុនោះ ទើបលោកពោលថា ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង  ជាហេតុធ្វើបញ្ញាអោយមានកម្លាំងថមថយ ។​ ប៉ុន្តែ  ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង  មិនអាចធ្វើអ្នកដែលបាន មគ្គប្បញ្ញា អោយទន់ខ្សោយបានឡើយ ព្រោះ ទឹ. ក ស្រ. វ ឹ. ង  រមែងមិនចូលទៅក្នុងមាត់របស់អ្នកដែល​បានបន្លុះមគ្គ​ហើយ​ទេ។ បទថា  ឆដ្ឋំ  បទំ ប្រែថា  មានបទ​​គម្រប់ទី ៦ 



អត្ថបទផ្សេងៗ៖ ជួនកាល “រាជសីហ៍ឈរយ៉ាងសង្ហា” ក៏ធ្លាប់ជា “ឆ្កែទាល់ច្រក” ពីមុនមកដែរ , សេចក្តីប្រមាទជាផ្លូវនៃសេចក្តីស្លាប់ "មហាសង្រ្កាន្តឆ្នាំថ្មី វិថីជីវិតស្ថិតលើគន្លងធម៌" , ការធ្វើដំណើររបស់ដួងវិញ្ញាណក្រោយមរណកាល , ទិវាបុណ្យវិសាខបូជា , អត្ថន័យនិងសារសំខាន់នៃថ្ងៃបុណ្យវិសាខបូជាមានអ្វីខ្លះទៅ ? , សេចក្តីប្រមាទជាផ្លូវនៃសេចក្តីស្លាប់ "មហាសង្រ្កាន្តឆ្នាំថ្មី វិថីជីវិតស្ថិតលើគន្លងធម៌" , ករុណាយ  ទិនំ  ហោតិ  មាឃបូជាធ  សាសនេ  :  មាឃបូជាទិវានៃសេចក្ដីស្រឡាញ់ , ជីវិតត្រូវសិក្សា បញ្ញាត្រូវអប់រំ , គុណធម៌ទាំង១០​ ជាទ្រព្យរបស់អ្នកដឹកនាំ , អប្បកញ្ចិទំ ជីវិតមាហុ ធីរា​ - ​ជាការពិតណាស់ ប្រាជ្ញទាំងឡាយបានពោលទុកថា ជីវិតនេះខ្លីណាស់ , តួនាទីរបស់ព្រះភិក្ខុសង្ឃមានអ្វីខ្លះទៅ? , អានិសង្ស​របស់និច្ចសីល ឬហៅថាសីល ៥ មានអ្វីខ្លះទៅ? , លោកវជ្ជកថា , សំណាកស្លាកស្នាមព្រះពុទ្ធបដិមារបស់លាវដែលនៅសេសសល់បន្ទាប់ពីទីក្រុងវៀងច័ន្ទន៍ត្រូវបានដុតបំផ្លាញចោល​ , ជីវិតត្រូវសិក្សា បញ្ញាត្រូវអប់រំ , "ពលធម៌" មានន័យយ៉ាងម៉េចទៅ ? , ទោសនៃការសេពគ្រឿងស្រវឹងដែលកើតក្នុងជីវិតអ្នកប្រព្រឹត្ត ,​ រើសយកអាជីពណា ត្រូវក្លាហានក្នុងអាជីពនោះ

Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: